TAVOS oznamuje dôležitú zmenu týkajúcu sa cien vody a fakturácie
ZMENA CENY VODNÉHO A STOČNÉHO A ZAVEDENIE DVOJZLOŽKOVEJ CENY Trnavská vodárenská spoločnosť, a.s. (TAVOS, a.s.), oznamuje svojim zákazníkom, že Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO), svojim rozhodnutím č. 0101/2025/V zo dňa 3.11.2025 určil nové ceny vodného a stočného, ktoré vstupujú do platnosti dňa 3. novembra 2025 v nasledovnom znení:
maximálna cena za výrobu a dodávku pitnej vody verejným vodovodom:
1,5904 €/m3 s DPH
(1,2930 €/m3 bez DPH)
maximálna cena za odvádzanie a čistenie odpadovej vody verejnou kanalizáciou:
1,7023 €/m3 s DPH
(1,3840 €/m3 bez DPH)
DVOJZLOŽKOVÁ CENA
Zároveň na základe Vyhlášky č. 323/2022 Z. z., ktorou ÚRSO zmenil doterajší spôsob regulácie vodného a stočného v SR, zavádza TAVOS, a.s. od 3. novembra 2025 dvojzložkovú cenu za výrobu a dodávku pitnej vody verejným vodovodom (vodné) a odvádzanie a čistenie odpadovej vody verejnou kanalizáciou (stočné). V tejto súvislosti dochádza aj k zmene fakturácie.
Zavedenie dvojzložkovej ceny spočíva v tom, že odberatelia nebudú platiť za vodné a stočné iba podľa spotrebovaného množstva – variabilnú zložku ceny, ale aj fixnú zložku ceny, fakturovanú všetkým odberateľom, vrátane tých s nulovou spotrebou.
Variabilná zložka ceny predstavuje poplatok za skutočne odobraté množstvo vody a odvedené množstvo odpadovej vody v €/m3, účtované ako doteraz, v zmysle platného cenníka.
Fixná zložka ceny zohľadňuje nákladovosť odberného miesta a je určená podľa tarifných skupín. Všetky fyzické osoby sú zaradené do tarifnej skupiny T1, čo predstavuje maximálnu fixnú zložku 12,30 €/rok s DPH (10,00 €/rok bez DPH) pre jedno odberné miesto. Tarify pre vodné aj stočné sú rovnaké. V prípade, že sú do verejnej kanalizácie odvádzané aj zrážkové vody, tarifa stočné sa zvýši o 20 %.
V súvislosti s vyššie uvedenými zmenami je potrebné, aby zákazníci TAVOS, a.s. nahlásili do 10. 11. 2025 (do 12.00 hod.) stav vodomeru. Nahlásený odpočet bude zaevidovaný k dátumu zmeny ceny a nie k dátumu nahlásenia stavu vodomeru.
Zákazníci môžu stav vodomeru nahlásiť prostredníctvom Zákazníckeho portálu https://tavos.sk/nahlasenie-stavu-meradla/ , osobne v ktoromkoľvek zákazníckom centre TAVOS, telefonicky na linke Call centra (len v pracovné dni od 7:00 do 15:00), ktorá však môže byť v čase nahlasovania odpočtov preťažená. Preto Vás prosíme o trpezlivosť.
Za nahlásenie stavu vodomeru v bytových domoch spravovaných správcovskou spoločnosťou zodpovedá príslušný správca.
V prípade nenahlásenia stavu vodomeru v uvedenom termíne bude na výpočet spotreby automaticky použitý odhad na základe priemernej spotreby.
V prípade nejasností sme zákazníkom pripravení poradiť v zákazníckych centrách TAVOS.
